søndag den 8. december 2013

Mord og andre grusomheder

For et års tid siden sendte Stine Bolther mit et par bøger, hun er simpelthen noget af det dygtigste og jeg har dyb respekt for hendes arbejde. Det er jeg næppe ene om eftersom hun samarbejder med Ove Dahl, tidligere drabschef i København. Han snakker ikke med journalister der ikke er 100% professionelle, og han skriver da slet ikke en bog i samarbejde med dem.

Det er netop hvad de to har, skrevet en bog sammen, ja faktisk mere end en. Den her er nr. 2 i rækken om sager med stor bevågenhed i den tid Ove Dahl var drabs chef.

Bogen hedder "drabschefen nye sager" den handler om sager der ikke ligger mere end nogle år tilbage og derfor er det sager de fleste kan huske relativt godt. Jeg synes bogen er spændende. Det gør jeg helt sikkert af flere grunde. Jeg er generelt interesseret i kriminal stof, det er de fleste vel i et eller andet udstræk. Men så har jeg også igennem flere år lidt på afstand fulgt både Stine og Oves karriere, det er jo ikke den samme form for karriere, men det ændrer ikke ved det faktum de begge er utrolig dygtige og fokuserede.

Ove Dahl er ikke en mand der tier stille, det er han heller ikke i denne bog, han får lige flettet lidt holdninger til den generelle samfudsdebat ind, og han ligger ikke fingre imellem. Det er herligt at læse og jeg ville ønske der kom en 3'er men da han er gået på pension må man nok sige det næppe bliver tilfældet. Derfor sæt pris på de to der er skrevet. Læs dem og se hvor stort et arbejde vores politi gør for at holde gaderne sikre for os borgere.

Medrivende bog uden at hige efter at være mere end den er, nemlig en saglig gengivelse af tingene og sagernes forløb.

Og PS, jeg vil lige nævne mit eksemplar er signeret af både Stine og Ove:)

For mere info om Stine og hele hendes univers besøg http://stinebolther.dk/StineBolther.dk/StineBolther.dk.html

Ingen kommentarer:

Send en kommentar